sunyi hati yang terpendam sepi

sunyi,
dulu jika terjadi begini,
ku akan terus mncari ilahi,
dan teman@ sejati, serta ayah dan umi.

kini,
tidak lagi,
kurasakan hambar sekali,
menyelubungi kehidupanku ini.

bagamaina ku ingin atasi,
segala rasa yg memakan hati,
dan terpendam sendiri,
tanpa diketahui,
oleh mereka yg sering memahami.

aku rindu dihargai dan menghargai,
org yg ku sayangi dan cintai,
kerana ilahi.

aku terus mencari dan berlari,
kerna takmahu berada didunia ini,
yg tak hakiki dan abadi,
tp tuhan mahu aku diuji,
utk tetapkan aku disyurga yg hakiki.

tika ku sendiri,
menghitung hari yg kian pergi,
tiada yg kuharapkan selain teman sejati,
yang membimbing diri,
supaya tidak lali,
dgn maksiat yg menggelapkan hati.

alhamdulillah,
sahabat itu hadir menjelmakan diri,
utk bersamaku dlm perjuangan disini.

wlaupun hati dan jasad tidak bertemu,
tapi nasihatnya ku ingat selalu.

moga detik ku jatuh nanti,
kau sentiasa disisi,
memberikan semangat yg dini,
tk ku melangkah dgn penuh erti,
sgala yg dirancang rapi,
oleh sang Ilahi.

bantu aku kuat ya rabb,
dgn pilihan yg aku buat sendiri,
dan redha dan berkatilah pilihan ini,
dengan memberikan kecekalan hati,
supaya aku kuat menghadapi,
segala ujian yang Kau beri.


you must be stronggg.
Allah dah rancang yg terbaik ,
dgn penuh kasih sayang dan hikmah.

jaga solat, jaga Dia.
jgn biar Dia jauh dari hati.
-sahabat-

insyaallah akan ku teruskan perjalanan ini,
sehingga ke akhir nanti,

BACHELOR IN PHYSIOTHERAPY, CUCMS.

qowiy lianallah.

by, ma deep heart








Comments

Popular Posts