Keampunan Ilahi yang didambakan hamba

bismillahirrahmanirrahim.

Alhamdulillah, esok hari yang sangat bermakna untuk semua umat islam seluruh dunia.
am I right?

Hari arafah.
digalakkan sangt2 utk berpuasa yep dear2 sekalian.

I dunno,
setiap kali hati nak berkata-kata,
pasti tulisan menjadi si mangsa,
untuk luahan itu keluar,
dibenak hati yang lara.

Mungkin Allah beri aku kelebihan ini untuk dikongsi,
kepada yang memahami,
jiwa dan diri ini.

peehhh today satu esaimen siap doe !
sebab tu happy semacam. haha
ada lagi satu, pastu nak kena revise organ tulang benda dalam badan tuh.
ye aku mengaku, sejak aku belajar anatomy and physiology nih,
minat aku makin menjalar,
padahal sebelum nih tak rasa apa2 pun. hahaha

okayy, always in positive mindset ye dear.
Allah ade dan tolong.
yes, keyakinan aku kepada Allah semakin bertambah.
Kasih syangku mekar indah.

Ade hikmah Allah gerakkan hati aku masuk ke cucms.
Allah nak aku lagi dekat dengan Dia.

I met dgn sorang sporting sista nih.
dah aa baik, peramah, yang memang aku salute gila dgn sis nih,
dy siyess berani nak buat apa2 pun.
tak fikir pandangan org lain pun.
Confident gila kann? Omaigadd
peh memang seronok gilaa aa dengan dia.
Alhamdulillah, thanks to Allah sebab hadirkan dia.

peehh yang paling pentingg enn.
masa first2 kenal tetibe dy ajak g istanbul.
mmg aku pun tk percaya la kann.
but, setelah dipanjang cerita oleh sis,
Insya Allah ade rezki after final sem nnti.

she gave me advices,
naikkan semangat aku, yang penting sentiasa positif laaa

aku belajar nak atasi kelemahan aku,
sebab kadang2 aku tak perasan kelemahan tu datang,
sis ni memang teguq straight je lohh,
takpo, aku dah terbiasa kot org tegur straight nih.

Alhamdulillah, sekarang baru aku tau kenapa aku selalu
sangat low confident.

Insya Allah,
I will try ma bestt yooo sistaaa,
I will never forget u in my doa.
Moga Allah permudahkan perjalanan hidup sis,
moga Allah redha segalanya.

and Moga Allah permudahkan jodoh sis dengan Mr pilot. hihihihi :D
Bahagia bila tgok sis bahagia. siyeessss (confession) haha.
doakan I jugakkkss.
*sis baca nih mati aku.

ya Allah,
bantu aku atasii kelemahan aku.
Tanpa kau aku lemah and nothing.
bantu aku nak jalani 4 tahun nih.

Ampunkan aku,
disetiap perkara yang ku lakukan,
sebelum, selepas mahupun yang akan datang.
Kuatkan aku untuk menghadapi segala.

yes, Allah knows and understand.
usaha usaha usaha sungguh kernaNya,
Tawakkal, and leave it to Him.

Bila hati rasa nikmat bertuhan,
segala yang dirasakan kau adalah indah.
Moga kau tak siakan nikmat ini,
Agar hati kau sentiasa bersamaNya
disetiap jalan yang kau tempuhi.
Kerna ketahuilah,
bahawa ujian dan jalannya yang sukar ini ,
akan memudahkan jalanmu ke syurgaNya kelak.

Insya Allah.
Moga Dia redha.
Aku sebagai hamba.






Comments

Popular Posts