bicara jiwa dan rasa.

bismillahirrahmanirrahim.

alhamdulillah. Physiotherapy's day habiss wehh. seronok ooo.
walaupun aku baru masuk, tapi enjoy gak aa. bekerja dengan orang baru.
time tuh, seriusly taktau apa2. tp, aku act mcm tahu lohh. Hahaha
Allah tolong permudahkan. Thanks to Him.

but, ada satu benda yang memang dari dulu aku fikir sampai sekarang.
aku dok laa buat cam research kann. kayy poyo.
cara nak belajar efektif gila and biaq minat habiis laa.
kebanyakan daripada mereka yang cemerlang gemilang terbilang nih,
diorang memang tak keluar bilik sangat.
memang manfaatkan sangat masa.
ada je benda yang perlu dibuat tak tangguh.
actually, dari dulu pun aku tau psl tuh.
tapi, main2 kann. hmm.
okay habis cerita psl kajian ntah ppapo aku.

delima yang bergemerlapan dimalam hari,
pastikan bercahaya tanpa sekeliling dihiraunya.
pabila hati mula meluahkan rasa,
keluarlah segala kependaman jiwa yang sengsra,
yang ada hanyalah rasa yang meyegarkan jiwa.

kadangkala, tidak salah untuk kau meluahkan rasa kepada manusia,
tapi, tak semestinya semua manusia itu memahami apa yang kau rasa,
mungkin mereka hanya boleh tolong untuk kau melegakan jiwa,
jauh dari sudut hatiku berkata,
Hanyalah Allah yang dapat memberi keenakan dalam meluahkan rasa.
Dia faham segala, yang kau ingin memberitahunya.

aku suka bersendirian,
memerhatikan sekeliling alam,
dengan sepenuh aksara jiwa,
dan aku juga suka berkongsi prkara yang baik,
dan juga mengharapkan orang sekelilingku berasa bahagia,
tidak kisah sekiranya aku yg terluka,
bukan untuk dihargai,
bukan untuk disayangi,
tetapi untuk dipersembahkan dihadapan ilahi.

tapi,
sering sekali,
orang tidak perasan akan kehadiranku,
menyayangi dia sepenuh hati,
bukan ku minta untuk dibalas,
ku hanya ingin meminta sedikit ihsan,
sekiranya aku dalan kesusahan,
aku ingin engkau membantuku,
cuma sekarang belum lagi sampai waktu itu,
gembirakan aku,
sepertimana aku membuatmu tertawa,
dan melupakan segala duka yang kau rasa.







Comments

Popular Posts