Semangat yang datang dari Dia

waaaaa for a few days stayed at cucms and vl.

hmm,, rasa apa duduk sana? oke tak? ade life tak? macam mana hidup kau?

tu lah persoalan yang memang selalu kena tanya aa.
kalau kau nak msuk kat tempat baru. common thing lohh.

first impression, memang frankly speaking..
aku cuak, debor, gementar, semua menghantui diri.
but, i have met a very kind of seniors.
alhamdulillah, Allah permudahkan perjalanan.

time first day nak attend kelas, memang lalui sorang2 je loh,
sebab ada lagi sorng student tuh dia takde haritu.
Terpakso laa eden melalui sensorang.

hmm, masa tuh dalam hati memang sentiasa positive mindset,
"Takpo Allah ada nisa, Allah tengah tolong and tengok kau nih.
no worries, no doubt."

and memang rasa sunyi gilaa aaa sensorang. first day tuh, aku pergi nai lif lecturer johh.
sebab taktahu apo2.

Alhamdulillah, lecturer helpful sgt and apa yg diorg ajaq masuk macam air je dalam kepala nih.
cuma nak kena revise selalu loh, biaq fresh jaa.

But, the second day i have met the new friends . not friends but only a friend.
budak se'course' dgn aku. perghh, memang muka dia sangat takleh blaa aa.
mula2 aku ckp kito awak dgn dy melalui whatsep en.
jumpo johh, terus aku-kau. memang nak tunjuk taiko depan taiko yg sebenar. hahaha
first impression, Alya natasya..
seorang yang lembut, sopan, baby-faced je tgok, but muka dia macam arrogant sikit.

Tp biasa laa, first impress kann.


then,Life?
hmmm, mula2 memang aku tak nampak langsung life kat sini. memang aku rasa,
time weekend dekat rumah je lohh . bosan je dok vl. baik tengok muka mak ayah aku lagi dpt pahala banyak en.
haha.

when i'm come home, ma parents mcm pelik laa. sebab selalu masa matriks and asrama jarang sangat nak balik.
pstu tanya la napo and give an advice to me.

Time tuh memang rasa nak nangis, tapi tahan2 la kann. aigoo.

Actually, masa aku kat cucms. aku banyak sangat fikir psl masa depan aku.
life aku macam mana kat sini. sampaikan aku fikir takmo amek kos yang aku dapat ni pun ada.
aku dok pikir and menyesal kenapa tak pilih uitm dulu.

then, i have ask help from my sahabat.
I told her tht i dont want to stay at cucms,
but she always said to me that Allah have a good plan to me.
Just go on, and rely on Him.
she was a good adviser,
i cannot stand to cry, then aku selamba badak je nangis depan dia.
tak pernah sebelum ni aku buat macam tuh.

Alhamdulillah after bagitau semua kat dia, rasa senag je hati nih. lapang, lagi bertambah semangat.
Thanks sahabat, sudi nak bagi semangat semua.

serius rasa bersemangat sangat2.

Thanks Allah. Please guide me on Your right path.

sunyi yang memendam rasa,
dibuai-buai oleh sang jiwa,
aksara mewangi membangkitkan aroma,
sehinggakan hati rasa bertenaga.

hati kan selalu berbolak balik,
tanpa Dia pasti maksiat yg ku tertarik,
jiwa merana jasad pun serik,
sehinggakan futur terus mencorakkan batik.

jiwa harus kental
supaya hidup pun cekal,
masa depan tak boleh diramal,
jika yang maha Kuasa tidak mengizinkan.

Jika sahabat mecintaimu,
Cukuplah Allah sebagai pembantu,
Kerna Dia yang mengirimkan dia sebagai seteru,
supaya kau tidak jemu,
dengan segala ujian yang perlu,
kau hadapi dengan semangat yang satu.



kerinduan sahabat terlerai,
pertmuan disetiap doa tak pernah dilupai.
moga terbangnya doa itu kau nilai,
supaya perpisahan itu takkan dirasai,
kerna syurga itu yang dicitai.


by, haura qowiy.


Comments

Popular Posts