Qalbu yg terungkai kembali teguh

bismillahirrahmanirrahim,,


Alhamdulillah.. Allah masih mmbriknku utk hidup di dunia ini..
pnuh pancaroba dan tersimpan 1001 ujian yg pnuh dgn kejutan dan tersirat
1001 hikmh didlmnyaa..

aku percaya hikmah bgi ujian ku ini psti manis..
kerna engkau menguji ape yg ku mampu..
ttpi, terkdg, aq berasa k'seorgn dan bersendirian..
tiada insan yg ingin mndgr luahan hati yg trsimpan..
aku menanggung sgalanya sndirian,,
eh, ~tidak,,
Tuhanku juga mengetahuinyaa,,
kerna Dia yg membrikanku ujian ini..

trkdg,, aku ingin skali..
teman2 ku menanyakn masalah yg ku hadapi..
mmg mukaku tng sprti tiada lgsung masalh.,,
ttpi,, dlm hati ini hanya Dia yg maha Kuasa mngetahuinya..

hidupku brgelumang dosa,,
tiada y ingin mengambil tahu soal hati ini..
oleh sbb itu,,
hatiku kosong,, dgn belaian jiwa seorg insan..
yg digelar sbgai SAHABAT.
aku tidak tahu ape yg perlu aku lakukan...
kerna tiada insan yg memahami hati ini..
dan ingin mndgr hati ini berbicara..

pd saat itu,, aku brasa sprti tidak dihargai lagi didunia..
dan ingin meninggalkn dunia ini scepatnya..
kerna didunia,, aku tidak dihargai oleh teman2 sprjuangan ataupun seorg insan..

walaupun sgalanya trjadi,,
aku tak pernah gentar akan itu..
kerna aku prcaya dgn rahmat dan hidayah yg Kau brikan pdku..
aku brharap ..
Hikmahnya manis,,
walaupun bkan didunia,,
ttpi diakhirat kelak..~

ya rabb,,
brikan aku trgolong dlm org yg mencintaiMu..
Kerna aku prcaya..
Hidupku hanya untukMu..
sgalanya untukMu,,
Tidak aku mghrpkan yg lain ..
selain brtemu dgnMu..
Kau yg maha Esa,, dan memahami sanubariku,,
Kau yg mengetahui sgalanyaa yg tidakku ketahui~


terima kasih ya Allah~ :D


Comments

Popular Posts