Karyaku vol. 1

bismillahirrahmannirrahim,,

'' aku kseorgn, x de org fhm aku. aku ade masalah,, korg buat tak tahu je.. aku nk kmbali pd jalan Allah..
tpi,, tak ada orang yg amik peduli,, kalau aku tak wujud kat dunia ni pun tak pe kan? aku bkannya pnting or brhrga dlm khidupan korg pun..aku..aku..aku.. tak brthn utk sndiri..mmg aku ada Allah,, tapi, aku prlukan suara2 insan untuk mdgr bisikan hati..yg ksong dgn kasih seorg teman.. ari tu aku dgar korg ckp korg smua kate nk msuk Syurga sama2 eh? knape lgsung tak kisah psl aku..
Korg bole tngglkn aku sorg2 kat Neraka!''

                                                                                                                              Safiyya.

geng bazooka,, meneliti surat yang telah dikirim drpd seorg ahli rakan mreka. Prasaan mreka brasa bgitu hampa dan kecewa kerna sudah meninggalkan sahabat mereka yg seorg nih.
Sangkaan mereka tersasar. tanggapan mereka pada safiyya salah sama sekali.
manakan tidak, muka safiyya sntiasa dgn senyumah yg trus trpncar bagai hidupnya brsama Tuhan sudah mncukupi. Sifat muslimahnya yg sungguh memikat hati semua pelajar disekolahnya membuatkan semua rakannya cemburu.

'' weyh, aku tak pernah tau yg sahabat kite sorg nih ade prob,, pehal korg tak selidik dia betul2.''

Fasha menyalahkan gengnya yang lain dan merumitkan lagi keadaan mereka. Lantas, Kirana bgkit membangkang dengan setidak-tidaknya dengan mengatakan bahawa ini adalah salah mereka semua. Tiada siapa yg boleh diprsalahkan. Semua harus pikul tggungjwb yg telah mereka janjikan suatu ketika dahulu.

'' Macam mana aku nak tanya masalah dia, masalah aku pun dia yg bg solusi. '' kata rinata dgn riak wajah tak brsalah. fikirnya safiyya mmg tidak mempunyai masalah. hatinya brmonolog sndirian '' apehal kau tngglkn shabat kau tu, kau mcm tak prnah je tgok muka dia ade masalah. takkan dia nak bagi satu dunia dgr kot. aduii.

''aku tahu, aku tahu! apa kata kita pujuk dia rmai2 nak? kasi suprise ke? baru dia rasa dihargai kan?''
Diane pula tampil mengemukakan ideanya yg dianggap bernas.
Fasha mengangguk tanda stuju dgn rancgn yang dikemukakan oleh Diane.

'' Baik, kte tutup prbincgn kte nih oke. kenakan safiyya! yeah! buat dia senyum dan gelak! ~''
Prbincgn mereka tamat dan kata sepakat terhasil jua! oh yeah, nmpknya rncgn nakal mereka bakal trserlah. perasaan setiap mereka membuak-buak dan tidak sabar2 untuk melaksanakan rncgn itu. semuanya hanya tersengih dgn rncgn yg baru mreka bincg.


***************************************************************************


Comments

Popular Posts