Kelam


Coretan kali ini berbisa, pastikan kau sedia menyelaminya.
Sudah ku beri inchi2 mukadimahnya 
Silakan, hayatilah nukilan dari diriku yang tidak sempurna.


Malam itu ku sendiri
Melayari kepiluan jiwa,
Bertakung air mata,
Tanpa sesiapa bertanya,
Aku lemah, aku rebah. Segalanya tumpah. 
Pekatnya hitam menyaksikan lara
Sendu sekali, sudah lama ku tak rasa begini
Adakah wujud cinta manusia ketika saatku jatuh?
Hambar, sepi runtun membawa diri.
Tp Ilahi, sentiasa setia disisi,
Memujukku, memanggilku, menyeruku lepadaNya.
Menyedapkan hatiku dengan ayat2 cintaNya, memelukku dengan kasih sayangNya yg tak dapat ku ungkapkan belaiannya. 


Bantu aku perkasa semula,
Dalam melangkah pahitnya fana,
Meniti dititian bohongnya fatamorgana,
Perit tapi jika ku ingat janji2Nya,
Tentang indahnya syurga, 
Beruntungnya jika aku juga ditakdirkan disana.
Kerna hatiku penuh dosa, noda yg kian terpalit lama.


Bantu aku gagah dari keberaduan lena,
Insafi segala hantu2 perasaan,
MendekatiMu, Merintih kpdMu, MemujaMu tanpa jemu. 

Ungkapanku terlerai, 
Lama sudah ku bukam rasa ini,
Kau hadirkan penyuluh saksama,
Buatku, hamba kerdil lagi hina.

Terima kasih atas ujian ini ya Allah. 
Sinarnya aku temui, dariMu, dan tetap Kau Satu, Maha Besar, Maha Pengasih dan Penyayang. 

haura syaura 
11:56 pm 
10.12.19, Selasa 



Comments

Popular Posts