Kisah 'Keserabaianku'

dalam hidup 20 tahn ni.

Aku banyak belajar benda. Alhamdulillah.
Allah bagi aku rasa semua benda ni walaupun aku rasa berat.
This is what people call 'UJIAN'.

First, masa kecik dulu, aku memang nakal nak mampus.
Aku ingat lagi, ye la time tu memori memang kuat kann.
parents je la yang tahan perangai nakal aku ni.

Then beso sikit, time aku masuk sekolah rendah pun sama je.
sampai la time aku masuk asrama.
Dulu, aku ingat lagi, aku just nak try je duduk asrama.
Sebab tak nak lambat pergi sekolah la katakan. (Sebab time sekolah rendah selalu kena tahan ngan askar sekolah.)
Then, masa tu bajet baik la konon.
Lelama jd baik, aku rasa mcm best pulak. hahaha

Aku pun teruskan la, tp time tu aku tak kenal lagi pencipta aku yang maha Baik ni.
Just aku tahu Dia sentiasa ada dekat dengan aku.
so that aku tak rasa keseorangan la.
And satu lagi, aku suka duduk sensorang masa sekolah dulu.
Sebab aku rasa semua orang menyemak je.
nanti kena jaga hati bagai. Menyampah je.
Jahat kann aku? hahaha
takde la, actually.
Aku suka bersendiri sebab aku dah terbuai2 dgn satu perkara ni.
Bukan cinta ehh. ada la. Dosa aku. Hanya Allah je yang maha mengetahui.
Sebab aku risau orang pandang serong kat aku. ends up aku alone je la pergi memane.

then wktu form 4 la paling konon dilema sebab nak pindah sekolah kann. hahaha
tapi aku buat jugak keputusan nak pindah. and konon lagi nak cuba environment baru la.
Masa aku kat sekolah tu pun aku suka alone jugak. Sebab aku rasa Allah je yang lagi fhm aku dri semua org kat situ.
Dan takmau serabut fikir masalah orang. hahaha.
Maaf noh sesiapa yang ada jd member aku. aku sayang korag sebenarnya, tapi, aku takut korang terluka dan aku jugak. once aku dah syang orang, aku tak boleh berhenti fikir pasal orang tu. Dia sihat ke tak, dia mcm mane. Padahal 'org sane' takde pun ingat sangat kat aku. ego kan? hahaha luaran je beb, dalaman hanya Allah je yang tahu. huh.

Next, masa aku dok matriks. Masa ni Allah uji aku dengan pertemukan aku dengan member yang betul. Alhamdulillah, ada la beberapa orang mengaku aku sebagai sahabat syurga. and aku akan sentiasa ingat momen2 kita, insyaAllah. Aku selalu doa, Allah jaga diorang. Sebab aku sayang diorang,

and one thing is, aku memang tak pernah couple. Dari kecik sampai beso sekarang ni haaa. ade la beberapa orang yang aku bgtau yang aku prnh couple tu, maaf noh. saje nak uji korang. nak tahu mcm mana taggapan korang kat aku. hahaha crush ada la :3
sebab tu aku lagi sayang persahabatan than a relationship couple bagai.

ujian yang tengah berjalan sekarang, aku pernah doa, aku rasa nak sorang2 je kat dunia ni kalau takde sorang pun member yang nak ambil berat or anything la mcm aku care psl dia. hmmm, memang Allah tengah makbulkan doa aku sekarang ni. Takde sorang pun member tahu aku tengah susah sekarang ni (except those yang terbaca post aku ni, haha :P)Tapi, aku tak pernah berhenti doakan member2 yang mengaku aku sebagai sahabat syurga tu.

This time la, aku rasa member2 syurga aku sangat bermakna dan berharga. Takde sorang member pun yang care psl aku kat U ni. Alhamdulillah, aku , buat keputusan yang betul, tinggal dengan parents aku. Diorang je la yang faham aku. Walaupun dah bertahun aku dok asrama, dok berharap pada member2 je bagi kekuatan. Still diorang je la yang ada untuk aku, susah dan senang. ada la certain things yang aku tak citer kat diorang since aku ni memang perahsia orangnya. hahaha. Tapi memang kalau aku tengah ada masalah, aku tengok je muka diorang, terus tenang. Tak citer masalah pun takpe, just borak2. aku memang jenis mcm ni, sama jugak kalau ade prob pstu nak citer dgn member, aku lebih suka selesaikan masalah aku sendiri drpd menyusahkan diorg. Sebab tu bila ade prob, aku jumpa diorang and kacau diorang, or dgr masalah diorg ke. Benda tu buat aku release semua prob aku.

But now, dri jauh je la. takde dah orang yang aku nak kacau.So that bila aku ada masalah, aku senang down. Tapi aku ingat Allah tak pernah tinggalkan aku, cuma aku la, suka sangat tinggalkan Dia. Sebab banyak Dosa yang aku dah buat since form 2. Aku menyesal sangat2. If I can turn back that time. Aku boleh jd lagi baik utk semua orang. and most important jd baik untuk Allah sebagai hamba.

Aku doa, kalau la jodoh aku kat dunia. Biarlah orang tu cinta sangat pada Allah so that si dia tu dapat bimbing aku ke jalan syurga dan menuju pada Allah. Sebab luaran aku nampak kuat, tapi dalaman aku Allah je yang tahu.(ehh tetibe kawen :p)

Conclusion: Allah tak pernah tinggalkan aku, tapi manusia bila2 masa boleh blah macam tu. Allah is the most understanding than a human.


Tulisan itu coretan dramaku,
cerita suka duka dan pilu,
semuanya tercatat disitu,
Kerana saat ini, itu sahaja yg ku mampu
untuk meluahkan segalanya dalam hatiku,
yang sudah lama berlalu,
dan bakal menjelma selagi berjalannya waktu.


Haura syaura

Comments

Popular Posts