Bahagia itu ada

bismillahirrahmanirrahim.

Kadang2 aku nak sangat rasa, perkara yang aku tak pernah rasa.
benda yang menggembirakan hati laa.
yang seronok, yang bahagia.

Then aku tengok laa satu drama korea ni kann.
pasal gembirakan orang yang sekeliling.

"When the others happy,
You will definitely be happy." Kim Hye Jin

Aku banyak tak rasa happy, hidup skrg ni.
Maybe sebab aku expect orang hargai aku je.
Tapi aku tak rasa nak hargai orang.
hmm. mmg salah satu punca laa nape tak bahagia enn

Nisa !
kau kena berubah.
Banyakkan hargai org, lupakan segala kesalah dia pada kau.
jgn expect mcm2 kat diorg.

and the most important is,
make diorang happy dgn kehadiran kau.

Walaupun pd mula diorg annoying dgn kau.
tp mesti nnti kau yang selalu diorg ingt.

and love others more than yourself.

عَنْ أَنَسٍ عَنِ النَّبِىِّ - صلى الله عليه وسلم - قَالَ لا يُؤْمِنُ أَحَدُكُمْ حَتَّى يُحِبَّ لأَخِيهِ مَا يُحِبُّ لِنَفْسِهِ

Dari Anas r.a. bahwa Nabi SAW bersabda, "Tidak sempurna keimanan seseorang dari kalian, sebelum ia mencintai saudaranya sebagaimana ia mencintai dirinya sendiri"

HR BUKHARI.


Allah tetap yang pertama dalam hati, dan Rasul yang kedua.

Letak diri kau last skali.
BUt, you must remember that.
If you want to love somebody,
Make sure to love yourself.


Aku faham.

Sebarkan bahagia. Moga sampai ke syurga. Insya Allah.


Comments

Popular Posts