Dear diri

Bismillahirrahmanirrahim.

yang Maha Mulia, Tuhanku yang satu,
Allah.

Saat aku alpa dan leka dalam mengingatiMu,
Kau hadirkan aku pelbagai ujian untukku mengingatimu kembali.
Walaupun aku letih dan penat dengan segala ujianMu.
Tapi dengan izinMu, aku kan teruskan perjuangan ini.
Sehingga aku boleh berhadapan denganMu kelak.
Moga Kau redha segala.

entahlah.
Aku banyak menyesal sbnrnya.
sbb aku tak nampak hikmah yang Dia nak bagi kat aku.
But, after that,
I realize that His plan is the best.

Semua benda yang menimpa aku,
family, adik aku..
hmm, semua ada hikmah manis dariNya.
Insya Allah.

Semua benda yang jadi kat aku sekarang ni pun,
Allah yang tahu,
dan Dia tahu yang terbaik untukku.
Aku je yang tak sedar diri lagi.

sometimes, i'm feel like crying,
so, when every time rains fall,
I cry in the rain,
because, there's nobody can see me cry.

but i know, Allah always beside me,
He will never make his servant disappointed.

i want to e happy in dunia,
but he wants me to be happy in akhirah.

so, I just rely on Him and believe.

Comments

Popular Posts