Lambaian jiwa yang dahagakan kasihNya

bismillahirrahmanirrahim.

Allahu.
Allahu.
Allahu.

juraian kasih yang mnghambat jiwa,
mnjadikan syg itu mekar indah dan sentosa,
bilamana hati girang meluahkan rasa,
ketenangan digapai , moga redhaNya juga...

sangat pedih pabila futur,
krna yang dirasakan hati itu smua gugur..
sgala hamasah yg wujud diketepikan,
hanya disbbkan rasa itu memusnahkan jiwa..

moga disetiap liku2 kehidupan dunia,
Dia mempermudahkan segala,
ujian dan dugaan sbgai intipatinya,
dlm menempuh cabaran yg bakal tiba..

setiap figura rasa yang dikurniakannya,
pasti ada hikmah disebaliknya,
betapa Dia menyayangi kita sbgai hamba,
krna mngurniakan ujian kasih yg dirancang rapi olehNya.

actually, this time tak tahu la asal jiwang sgt oiii. haha tapi sgala ungkapan yg trperap je kat hati nih dah kluar smuanyaaa. Alhamdulillah.
sejak akhir2 nih, Allah uji aku dgn kesetiaan, dan cara aku nak overcome smua masalah aku.hmmmm..

apa yg aku rasa selama nih?


perghh, penat doe, rasa nak give up.
asyik nangis tak tentu pasal smpai org nak dekat pun tak berani.


entahlah, aku asa penyakit futur dah worst gilaa dlm diri nih. hmm,, tp takde org prasan ke yg aku lain mcm je nih? aigoo ~

talk to maself back,
asal ko nak sgt harapkan bntuan manusia, sdgkan Allah tu dekat.? Allah tu ada je kot, dgr cer kau. pdhal kau tak prnah pun nk kongsi dgn Dia.

okeeh, mmg salah aku.

aku yg menjauh, aku yg nak sgt sorg2,
mcm ni laa jadinyaa bila ego tu mnggunung tinggi. T.T


dear hati kecil,

tolong kuat ye, baik sangka dgn org. nak husnul khatimah right?
nak jmpe Allah kan?
nak jmpa rasulullah, tak?
so, kena tanam dlm diri, dlam2 sikit.. biar nnti bila kau rasa nak jatuh, kau senang nak bangkit.
biaq p laa depa nak habaq paa.

asal aku jadi diri aku sndiri.


Menjadi diriku, dgn sgala kekurgn,
menjadi diriku, ats kelebihanku..

aku hanya insan biasa,
ku pun tak sempurna..

tetap ku bangga ats apa yg ku punya,
setiap waktu ku nikmati, anugerah hidup yang ku miliki.

ecehh selit lagu sikit. :3


kayy, tenang sikit bila menulis. Alhamdulillah Allah gerak hati aku nak menulis. moga Allah redha dgn segala apa yg ku lakukan. :D

Rabbi yassir wa la tu'assir.



Comments

Popular Posts