bidadari dunia, Qowwiy liannaAllah!

Pagi2 yang suram, tiada mntari,
Mmbuatkn smgt ku brkobar2 ingin mneruskan rentetan syairku ini.

Lembut indah nan sutera,
Persis seorg gadis yg elok rupanya,
Aku disini hanya berbicara,
Sndirian dan ditemani pencipta. :)

Aku melihat psgn remaja yg bercinta,
Sungguh galak skali rasanya.

Aku terasa ingin mncuba,
Dan merasa bgaimanakah rasanya Cinta hakiki itu.

nafsu brkata carilah cintamu,
Tetapi,
Hati tidak mengiakan si nafsu.
Memberontak tak menentu,
Dan
Mengatakan yg cinta ilahi itu yg patut kau
Seru.

Aku merenung sejenak memikirkan hal itu,
Kenapa Allah takdirkan ujian ini kpdku,

Byk kali ku katakan yg aku taksanggup menangung perasaan itu,

Tetapi Allah acapkali menghadirkan rasa itu.

...

Kini,

Baru ku tahu asbab Allah mnjadikan ku begitu,
Krna Allah ingin menguji Cinta ku,
kpdNya, rasulku & juga ibu bapaku.

...

Aku juga melihat psgn2 yg sudah direstui cinta mereka olehMu,
Sugguh sweet skali pabila melihat mahligai cinta yg hakiki,
smuaNya krna yg Esa.




Aku brfikir kembali,
Bagaimanakah ingin sprti itu?

...

Trlintas, trjwb oleh Ilahi,
Ats sgala persoalan mindaku,

Kejarlah cintaNya,
Maka,
Cinta manusia akn mngejarmu.

Gapailah redhaNya,
Maka,
Dia akn sntiasa redha kpdmu.

Dia sntiasa ada Untukmu.

Setialah kpd yg satu,
Iaitu si dia yg bakal melafazkan akad nikah kpdmu,
Krna perncgn Allah itu bgitu unik
Trsimpan seribu satu hikmah yg kau tak ketahui.

Aku prcaya bhwa sgala yg diturunkanNya,
Punyai hikmah yg sgt sweet.

Cuma aku sahaja yg slalu buat tak endah akn hal itu.

Duhai hati yg comel molek,

Allah jaga kau,
Allah tak bg kau trjebak dgn kancah cinta nafsu,
Krna Allah syg sgt2 pd kau.


As the conclusion,
Maybe I feel that nobody cares about me,
And instead of that I thought that mgharapkan cinta si ajnabi itu adalah kperluan.

But,
We never realise that Allah always beside us.
Dia lg sweet drpd sgala ajnabi yg kau jumpe kat dunia nih.

So,
Setia kpd yg hala buatmu,
Trus menerus kejar cinta sang pencipta.
Kau ada krna Dia.




“Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dan mengetahui apa yang dibisikkan oleh hatinya dan kami lebih dekat daripada urat lehernya.”
(Al Qaaf:16)

Aku nak jadi Mahal.
aku nak stia kpd yg halal untukku.
aku nak jadi ketua bidadari syurga untuk psgnku.
(sbgai tambahan dehh. ^^)

Comments

Popular Posts