Peluang yg dtg Drpd Pencipta

Bismillahirrahmanirrahim,

dgn sgala bicara kudrat hatiku memintaa utk diolah agr sgala yg dipendam mnjadi santapan buat rohani jiwa yg ingin kembali kpdNya.

aku bukanlah hamba yg hebat dlm mngarang cerita
aku bukanlah mreka yg bijak dlm brpuitis
dan aku hanya seorg aku yg tidak ada sesiapa yg bisa mnjadi aku.

ketika tangan menari-nari dlm setiap rentak muzik yg kudengari.
Ia sprti laju menekan papan kekunci dan meluahkan apa yg didlm hati.

(hehe. apebnda yg aq mrepek ni. waaaa msti org xfhm. hehe)

hmm,
aku bruntung krna tuhan telah mmberiku byk peluang buat diriku utk berubah
dari dahulu shingga skrg
mmg, tuhan betul sygkn aku ni.  :D

tp,
 kenapa aku sprti tidak brasa apa-apa.
bilaa muhasabah diri terjah msuk kedlm jiwa..
barulah hikmahnya trbuntang luas dihdpnku
aku trkedu, hanya mampu meraih kesyukuran pada yg Esa.
Alhamdulillah. Subhanallah. MasyaAllah.

setiap kali ku memikirkan diriku yg dahulu.
butiran air mata pasti menitis
krna trlalu byk khilaf yg kulakukan.
hanya Penciptaku shja yg mengetahuinya.

Aku..
betul2 brjanji dgn rahmat dan hikmah
yg tak trkata dek mulut dan dihadam dek hati..
utk sntiasa mncari redhaNya dan kasih sygNya.


Mungkin

kdang2 mreka yg mengkaji blogku, melabelkan aku sbgai seorg yg jiwang or tidak fhm ape yg ku prkatakan.
tp, mmg itu tujuan ku.

kata2 yg lahir dri Hati
hanya boleh difahami
sekiranya mereka yg mmbaca dgn seluruh jiwa raga. (haha)

sbb mmg dari prmulaan aku sudah mmberitahu..
bhawa,
aku mmg tidak pndai utk bermadah.
tetapi,

hanya mampu mntrjemah kata hati yg lahir drpd jiwaku sbgai sang hamba yg masih trkapai-kapai mncari redhaNya.

Terimakasihku,

buat mereka yg memahami. :)

Allahu.

Comments

Popular Posts