Hinanya Aku.

bismillahirrahmanirrahim..

dgn izinNya ku teguhkan hati untuk berkongsi madah hati ini buat semua..

tatkala hidup ini terasa kosong..
Dia memberikanku k'gmbiraan yg x terjangka..
 didalam ksedihan aku b'monolog sndiri..
ya rabb,, 
layakkah aku mghdapkn wajahku kpdMu..
mahukah engaku mnerima qalbu yang sakit ini..

bnyk noda yg tlah aku lakukan..
aku rasa sprti sudah tidak layak berada di muka bumiMu..
terasa sprti tidak b'guna lagi..
amanahku sbgai Khalifah..
trgndala..
jalanku pnuh dgn titik hitam yang bergelimpgn disana ..sini..

ya Rabb,, adakh mmg ini yg telah ditetapkn olehMu kpdku..
mmg aku hina, kerdil dan hamba berdosa..
 tolong yaAllah...
berikan aku peluang untuk meraih kembali cintaMu..
aku telah jauh dipinggirkan didunia ini..
hamba2Mu yang lain sibuk m'gjar hidayah dan petunjukMu..
sedgkn aku...
seronok b'glumbang dgn dosa..
aku terasa sprti sudah tidak ada tmpat yg layak bagiku..
di muka Bumi ini..

bantulah aku dalm m'ybrkan amanah2Mu kpd manusia2 ...

tenangkan qalbu ku yg brsarang dgn dosa ini..
aku m'yesal ats sgala p'buatanku..
aku ingin tetap berada di lndsnMu yang benar dan suci.
brikn aku keredhaanMu yg diimpi2kan mukmin sejati..

apabila aku dekat dgnMu ya rabb...
qalbuku lebih tenang dan tenteram..
terasa manisnya iman yg Engkau kurniakan..
terasa sprti hidupku hanya untukMu shaja..
langkah yang sukar terasa mudah ..
kerana dlm setiap perbuatanku.. 
Aku ada dlm pmrhatianMu..

SYUKRAN ya rabb.
uhibu ya rabb..





 

Comments

Popular Posts