aku jatuh cinta

 Ø¨Ø³Ù… اللة الرحمن الرحيم
dengan izinNya aku menaip luahan ini..
semuanya dari kata hati..
yg mmrlukn petunjuk driNya

setiap kali ku t'ingtkn Dia..
psti aku memohon pelindunganNya
aku ..
bgitu lmah, kerdil dan hina..

saat ku sendiri..
tiada yg memahami..
hati dan nurani yang t'pndam..
hanya Dia yg m'getahui..

putus asa..
mngis, mrintih menyendiri..
knpa???
krna hati yg gelap..

ttpi ..
Ilahi tidak pernah menjauhi..
malah m'dkati
hati ini tng dan aman...

tidak lgi m'mikirkn si "dia"
yg membuatkn krsahan qalbu..
cintaNYa melebihi segala..
krna dia ada..
stiap kli ..
diriku..gembira..
mahupun sedih..

Dia sentiasa m'dkati..
Aku cinta Dia..
SubhanaAllah..

firman Allah SWT : '' adakah patut kamu menyangka bahawakamu akan masuk syurga, padahal belum sampai kepadamu (ujian dan cubaan) seperti yang telah berlaku kepada orang yang terdahulu daripada kamu?mereka telah ditimpa kepapaan (kemusnahan harta benda), dan serangan penyakit, serta digoncangkan (oleh ancaman bahaya musuh), sehingga berkatalah Rasul kepada orang-orang yang beriman yang ada bersamanya : 'Bilakah datangnya pertolongan Allah?'Ketahuilah sesungguhnya pertolongan Allah itu dekat      (asalkan kamu bersabar dan berpegang teguh kepada agama Allah).              
- Surah al-Baqarah 2:214 -

Comments

Popular Posts